woensdag 6 maart 2013

Trage website- slecht voor SEO

Een trage site leidt tot moeilijk terug te krijgen afhakers.
Toch zijn de uitkomsten van een onderzoek wel degelijk relevant voor kleine webwinkeliers. Het door softwarebedrijf Borland uitgevoerde onderzoek liet bijvoorbeeld een duidelijk verband zien tussen conversie-genererend verkeer en stijgingen in website-responstijden. Een vertraging van één seconde staat gelijk aan 11% minder pageviews, een daling van 16% op het gebied van klanttevredenheid en een verlies van 7% aan conversies. Meer dan een derde van de online shoppers verlaat een webwinkel of app als het langer dan tien seconden duurt om te laden.

In het geval van mobiele websites zou zelfs driekwart van de gebruikers afhaken als een pagina langer dan vijf seconden erover doet om te laden, aldus dit onderzoek. En als bezoekers eenmaal afhaken, is het lastig om ze weer terug te krijgen. Bijna negen op de tien online consumenten zijn minder snel geneigd om terug te keren naar een site waar ze slechte ervaringen mee hebben. 


Toch wel een aandachtspuntje, dacht ik zo...

Meer info over SEO: SEO Checkpoint

Geen opmerkingen:

Een reactie posten