vrijdag 15 maart 2013

Google zet slechte webshops lager in zoekresultaten


4627268599_dabfe3234d 


Google implementeert later dit jaar een nieuw algoritme waardoor slechte webwinkels omlaag worden geduwd in de zoekresultaten. Zelfs de betere SEO-specialist moet werkloos toekijken hoe die daling zich zal voltrekken.


Tijdens een presentatie op het interactieve festivaldeel van SXSW in Amerika vertelde Googles spambestrijder Matt Cutts (foto) over de komende vernieuwing. Veel details wilde hij nog niet kwijt, maar wel dat de webwinkels die slechte ervaringen bieden zullen dalen in de zoekresultaten.

Wanneer het nieuwe algoritme wordt geïmplementeerd is niet precies duidelijk, maar Cutts gaf wel aan dat het dit jaar zou gebeuren. De speculatie is dat dat in de tweede helft van 2013 zal zijn.

SEO nodig? Kijk op seo-checkpoint.nl

1 opmerking:

  1. Het wordt steeds ingewikkelder om gericht te ranken binnen Google. Uiteraard bestaan er nog genoeg technieken die werken.

    BeantwoordenVerwijderen