Welke ondernemer wil dat nou niet? Een mooi resultaat halen
bij zoekmachines als Google. Waarom zou je het toeval niet een handje
helpen, door het zoekresultaat gunstig te beïnvloeden? Neem de juiste
zoekwoorden op in je siteteksten en in de broncode van je site. Zo
creëer je een solide basis voor zoekmachine optimalisatie (SEO).
Ik
heb de vreemde hobby om bij sitebezoek ook even ‘achter de schermen‘ in
de lijst van zoekwoorden te snuffelen. Neem van mij aan dat je dan
vreemde keuzes aantreft: ook retailers weten niet altijd de juiste
termen te kiezen. Daarom een aantal praktische tips om het zoekresultaat
gunstig te beïnvloeden.
Denk vanuit de klant en prospect
Bedenk hoe
je gast zoekt via zoekmachines of searchengines. Welke woorden of
combinaties daarvan tikken ze in? Dat bepaalt namelijk de keuze van de
belangrijkste zoekwoorden, ook wel ‘keywords’ genoemd. Houd daarbij
naast de voorkeurspelling ook rekening met de wijze waarop men zou
kúnnen spellen. Wie weet zoeken ze met een oude of foutieve spelling.
Zoekt iemand bijvoorbeeld naar een cadeau, kadeau of kado?
Bekijk je concurrent
Je
wilt natuurlijk beter gevonden worden dan je naaste aanbieder en
concurrent. Daarom is het leerzaam om hun sites te analyseren en te
bekijken met welke zoekwoorden zij gevonden willen worden. Kies je
positionering en maak een nog sterkere en onderscheidende selectie.
Meer weten? kijk op http://www.seo-checkpoint.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten