donderdag 26 september 2013

Laat je vinden via de juiste zoekwoorden

Welke ondernemer wil dat nou niet? Een mooi resultaat halen bij zoekmachines als Google. Waarom zou je het toeval niet een handje helpen, door het zoekresultaat gunstig te beïnvloeden? Neem de juiste zoekwoorden op in je siteteksten en in de broncode van je site. Zo creëer je een solide basis voor zoekmachine optimalisatie (SEO).

Ik heb de vreemde hobby om bij sitebezoek ook even ‘achter de schermen‘ in de lijst van zoekwoorden te snuffelen. Neem van mij aan dat je dan vreemde keuzes aantreft: ook retailers weten niet altijd de juiste termen te kiezen. Daarom een aantal praktische tips om het zoekresultaat gunstig te beïnvloeden.
Denk vanuit de klant en prospect

Bedenk hoe je gast zoekt via zoekmachines of searchengines. Welke woorden of combinaties daarvan tikken ze in? Dat bepaalt namelijk de keuze van de belangrijkste zoekwoorden, ook wel ‘keywords’ genoemd. Houd daarbij naast de voorkeurspelling ook rekening met de wijze waarop men zou kúnnen spellen. Wie weet zoeken ze met een oude of foutieve spelling. Zoekt iemand bijvoorbeeld naar een cadeau, kadeau of kado?

Bekijk je concurrent

Je wilt natuurlijk beter gevonden worden dan je naaste aanbieder en concurrent. Daarom is het leerzaam om hun sites te analyseren en te bekijken met welke zoekwoorden zij gevonden willen worden. Kies je positionering en maak een nog sterkere en onderscheidende selectie.

Meer weten? kijk op http://www.seo-checkpoint.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten